Akciók
  Webáruház
  Bemutatkozás
  Kelengyelista
  Elérhetőségeink
  Fotóalbum
  Hírek aktualitások
  Vásárlói tájékoztató
   
  Honlap karbantartás és
tárhely szolgáltatás: Domain
Regisztráció Kft.
   
 
Vásárlói tájékoztató
 

1. Bevezetés

Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) tartalmazza a www.babadiszkont.hu weboldalon
(a továbbiakban: honlap) elérhető szolgáltatás igénybevételének igénybevevő (továbbiakban: Felhasználó)
általi használatának feltételeit. A honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen
ÁSZF nem tartalmaz, a honlapon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják.
 A szerződés nyelve magyar. 
A honlapon leadott megrendelés nem írásban, hanem ráutaló magatartással tett jognyilatkozatnak minősül,
így a Felhasználó és a Szolgáltató közötti elektronikus úton kötött szerződés nem minősül írásbeli szerződés-
nek, azokat Szolgáltató nem iktatja, így az utólag nem hozzáférhető és nem megtekinthető. 
 Szolgáltató semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.
 A Felhasználó a honlap használatával tudomásul veszi és elfogadja a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.

2. A Szolgáltató adatai:

Név: Lajos Zoltán Egyéni Vállalkozó
Vállalkozói Igazolvány száma: ES 484573
Székhely: 1215. Budapest, Katona József u. 13-15 "C" 1/6.
Levelezési cím: 1215. Budapest, Katona József u. 13-15 "C" 1/6.
Üzlethelyiség címe: Babadiszkont 1062 Budapest, Lehel út 1/b.
Adószám: 57014676-2-43
Számlavezető pénzintézet: OTP Bank Nyrt.
Számlaszám: 11721026-20299855
E-mail cím: info@babadiszkont.hu
Telefonszám: +36-1-239-28-83

3. A honlapon folytatott tevékenység

A Babadiszkont Bababolt különféle babatermékek kiskereskedelmével foglalkozik.

4. Felhasználási feltételek.
4.1. Felelősség

A Felhasználó a honlapot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a Szolgáltató nem
vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért, a szándékosan, súlyos
gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító
szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.
A Szolgáltató kizár minden felelősséget a honlap használói által tanúsított magatartásért és hogy a
Felhasználó teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért.
A Felhasználó köteles gondoskodni arról, hogy a honlap használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat sem közvetlenül, sem közvetett módon ne sértse.
A Felhasználók által a honlap használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat (például hozzászólás)
a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult,
de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni és ezekért felelősséget nem vállal.
A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amelyek más szolgáltatók
oldalaira vezetnek. E szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Szolgáltató nem vállal
felelősséget.  Az Internet globális jellege miatt Felhasználó elfogadja, hogy a honlap használata során a
vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe véve köteles eljárni. Amennyiben a Honlap
használatával összefüggő bármely tevékenység a Felhasználó államának joga szerint nem megengedett, a
használatért kizárólag Felhasználót terheli a felelősség.
 Amennyiben a Felhasználó a honlapon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni a
Szolgáltatónak. Ha a Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az
információ haladéktalan törlésére, vagy annak módosítására.

4.2. Szerzői jogok.

A Honlap egésze, annak grafikus elemei, szövege és technikai megoldásai és a Szolgáltatás elemei szerzői
jogi védelem, vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog (így különösen védjegyoltalom) alatt állnak.
Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a Honlapon, valamint a Honlapon
keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői
műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a
Honlap felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet,
megvalósítást). A Honlap tartalmának, valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése,
vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából, vagy a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén
engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás - például adatbázisban történő tárolás,
továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal - kizárólag a Szolgáltató
előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.
A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően, a honlap használata, illetve az ÁSZF
egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot Felhasználónak a honlapon szereplő bármely kereskedelmi névnek,
ű vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A honlap rendeltetésszerű használatával járó
megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e
szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem
használhatók, vagy hasznosíthatók fel.
A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának minden elemére, különös tekintettel a
www.babadiszkont.hu domain nevére Tilos minden olyan tevékenység, amely a Szolgáltató adatbázisának
ki listázására, rendszerezésére, archiválására, feltörésére (hack), forráskódjainak visszafejtésére irányul,
kivéve, ha erre a Szolgáltató külön engedélyt ad.
Külön megállapodás, vagy az erre a célra szolgáló szolgáltatás igénybevétele nélkül tilos a Szolgáltató által
rendelkezésre bocsátott felület, illetve keresőmotorok megkerülésével a Szolgáltató adatbázisát módosítani,
lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy meglévő adatokat felülírni.

5. Honlapon történő vásárlás.

5.1. Regisztráció
A Babadiszkont on-line áruházban mindenki tetszés szerint vásárolhat, aki regisztrációval rendelkezik és elfogadja
a jelen üzletszabályzatban foglalt feltételeket. A vásárlást megelőzően a pontos adatok megadásával ki kell tölteni a
regisztrációs űrlapot. Tehát a vásárlásnak feltétele az érvényes regisztráció, ezért ha a Felhasználó regisztrálni
szeretne, akkor a a "Regisztráció" menüpontra történő kattintást követően nyílik erre lehetősége és a megrendelési
folyamat során a regisztrációs felület értelemszerű kitöltésével tud regisztrálni.
A Babadiszkont online áruházban a hibásan, vagy hiányosan kitöltött regisztrációs lapot érvénytelennek tekintjük.
A Babadiszkont online áruház semmilyen formában nem vállal felelősséget a hibás adatokból eredő téves teljesítésért.

5.2 Hogyan regisztrálhatok.

A webáruház bal oldali sávjában a Regisztráció gombra kattintva egy adatlap jelenik meg.
Ezt kell kitöltenie, ügyelve arra, hogy a csillag jellel jelölt mezők kitöltése kötelező. Ezután az űrlap alján
 található Regisztráció gombra kattintva egy megerősítő e-mailt kap tőlünk melyben egy linket talál. Erre
 a linkre klikkelve élesíti jelszavát, mellyel ezután azonnal beléphet.
A regisztráció során a következő adatokat szükséges megadnia:

Regisztrációs adatok


Vezetéknév

Keresztnév*

Cégnév

E-mail*

Telefonszám*

Jelszó*

Jelszó mégegyszer*

 

 

Vásárlási adatok

 

Szállítási mód*

Szállítási cím*

Irányitószám / Település:

/

Cím:

Számlázási cím*

Irányitószám / Település:

/

Cím:

 

5.3 Mi történik személyes adataimmal?

A regisztráció során elolvashatja adatvédelmi nyilatkozatunkat, melynek lényege hogy adatait harmadik
félnek nem adjuk ki, kizárólag ha a megrendelés teljesítéséhez  - például kiszállítás miatt futárszolgálatnak
-szükséges például a lakcímét partnereinknek megadnunk.

5.4 Hogyan vásárolhatok?

A webáruház menüpontjai között tekintheti meg termékkategóriáinkat, benne termékeinket. A termékek
nevére kattintva részletes adatokat tudhat meg az adott termékekről, pld. babakocsiról, etetőszékről,
bútorról, stb. Vásárolni a "Kosárba rakom" gomb megnyomásával tud. Ilyenkor 1 darab termék kerül az
Ön vásárlási kosarába. Amennyiben egy adott termékből többet szeretne vásárolni, a "Kosárba rakom"
feletti mennyiséget írja át a tetszőleges mennyiségre.

5.4 Mi az a Kosár?

A kosárban tekintheti meg az összes megvásárolt terméket, melyet kiválasztott. Megrendelés leadásakor a
kosárba rakott termékek összértékét kell kifizetnie. A bemutatott termékek részletes leírását az adott
árucikk információs oldala tartalmazza. A vételár mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett ár,
amely tartalmazza az Áfá-t, viszont nem tartalmazza a szállítás költségét.
Akciós áru esetében az akció a megadott határidőig vagy a készlet erejéig tart. Amennyiben az akciósan
megrendelt termék elfogyott vagy időszakos készlethiány merül fel, erről a megadott e-mail címre értesítést
küldünk a megrendelőnek.

5.5 Hogyan tudom megtekinteni, mi van a kosaramban?

A bal oldali menüsávban a termékkategóriák alatt találja a kosár rovatot. Itt a Megtekint menüre
klikkelve megnézheti az addig vásárolt termékek nevét, mennyiségét, árát, és a teljes vásárlás
összértékét megtekintheti.

5.6 Tudok módosítani a kosár tartalmán?

Igen, ugyanitt a Megtekint menüben tud tételenként törölni a kosár tartalmából.

5.7 Hogyan adom le a megrendelést, ha mindent meg vettem amit akartam?

Szintén a kosár rovatban a Vásárol menüre kattintva jut el a Megrendelés menübe. Itt a Kosár
 megtekintése rovathoz hasonlóan áttekintheti a teljes megrendelést, módosíthat a mennyiségeken
(ilyenkor nyomja meg a Frissít gombot) vagy akár minden tételt törölhet.

5.8. Mi történik, ha elfelejtettem regisztrálni és már mindent összevásároltam?

A megrendelés menüben is tud regisztrálni. Ilyenkor a már a kosárba rakott termékek listája nem vész el.

5.9 Hogyan kapom meg a termékeket?

Megrendeléskor választhat átvételi módjaink közül, tehát Ön döntheti el, hogyan szeretné megkapni az árut.
A következő lehetőségek közül választhat: személyes átvétel, vagy futárszolgálattal történő kiszállítás.
Személyes átvétel esetén a termék átadása díjmentes.
Futárszolgálattal történő kiszállítás esetén:: a terméknek van szállítási költsége. Kivételt képez ha  a
díjmentesség jelezve van a honlapon olvasható termékleírásban.
A kiszállítás díja függ a termék kiterjedésbeli méreteitől és súlyától is. Ennek pontos összegéről a
szolgáltató képviselője mindig telefonon egyeztet a megrendelővel a kiszállítás megkezdése előtt. Kizárólag
az Ő szóbeli megerősítése alapján szállíttatja ki a Megrendelő számára a megrendelt terméket.

 

5.10. Mennyi idő alatt kapom meg a megrendelt árut?
Amennyiben a rendelt termék raktárunkon található, vagy bent van az importőrnél Magyarországon  
2-3 munkanapon belül eljuttatjuk Önhöz a kiválasztott szállítási módon. Amennyiben a terméket külföldről kell
behozatnunk, vagy hazai termék esetében legyártatnunk, a kiszállítási idő eltolódhat. Ennek várható időpontjáról a
Szolgáltató mindenképen tájékoztatni fogja a Megrendelőt. Megbízható Szolgáltatóként mindig arra törekszünk, hogy
a lehető legrövidebb idő alatt tudjuk teljesíteni a megrendelt termék kiszállíttatását.

5.11. Kapok valamiféle visszaigazolást a rendelésről?

A megrendelés leadása után másodpercekkel kap tőlünk egy levelet melynek pdf formátumú melléklete
tartalmazza a megrendelt termékek nevét, mennyiségét, árát, a megrendelő adatait. a választott fizetési és
szállítási módokat, a rendelés sorszámát, valamint ezen felül a Felhasználó rendeléssel kapcsolatos
megjegyzéseit. Ugyanezt a mellékletet kapjuk mi is, ez alapján állítjuk össze csomagját. Ha bármi kérdésünk
merül fel megrendelésével kapcsolatban, kollégánk haladéktalanul megkeresi telefonon is.
Szolgáltató nem vállal felelősséget a gondossága ellenére és/vagy a rendszer hibájából eredően hibásan feltüntetett
árért, illetve a nyilvánvalóan téves, a termék közismert nagyságrendű árától jelentősen eltérő, irreális árra (0 Ft).
Ilyen esetekben a Szolgáltató nem köteles a terméket a honlapon hibásan feltüntetett áron szolgáltatni. Hibás ár
feltüntetése esetén, Szolgáltató, a rendelés visszaigazolásában vagy azt követően ajánlja fel, a termék valós áron
történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Felhasználó eldöntheti, hogy megrendeli valós
áron a terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.

6. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás

A Szolgáltató a Felhasználót 48 órán belül tájékoztatja a visszaigazolásról. Ha a Felhasználó nem kapja meg a
megrendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt 48 órán belül, úgy a Felhasználó mentesül ajánlati kötöttsége
alól, a megrendelt termékeket nem köteles átvenni.

7. A szerződés létrejötte

A szerződés megkötésére magyar nyelven van lehetőség. A megrendelés leadása elektronikus úton megkötött
szerződésnek minősül, amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal
összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak megfelelően irányadóak.
A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm.
rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács
2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.
A szerződés az automatikus visszaigazolás megérkezésével jön létre.

7.1. Számla

A Szolgáltató papíralapú számlát állít ki.
A papír alapú számlát a megrendelés teljesítésével egy időben, a csomaggal kerül kiküldésre, a Felhasználó részére.
Ha a Felhasználó egyes tételekről külön számlát szeretne kérni, akkor azt jelezze a megrendelésnél, vagy telefonos
egyeztetésnél, hogy a számla megfelelően legyen kiállítva.

8. Fizetés

Többféle fizetési mód is igénybe vehető a honlapon:

8.1Előre utalás

Ha a Felhasználó előre utalással szeretné a termék ellenértékét kiegyenlíteni, akkor ezt a megadott számlaszámra
megteheti, de az utalás elindítása előtt mindenképpen várja meg a visszaigazoló e-mail megérkezését, addig ne
utalja el a vételárat a Szolgáltató részére.
A fizetés megérkezése után a csomag átadása megtörténik a futár részére és kiszállításra kerül, addig készenléti
állapotban van. A szállításról a Szolgáltató értesíti a Felhasználót.

8.2 Utánvét

Ha a Felhasználó utánvéttel szeretné a termék árát kiegyenlíteni, akkor ezt a fizetési módot kell a vásárlási folyamata
alatt jeleznie. Ilyen estben a termék kiszállításakor a futárnak kell a termék árát és az esetleges szállítási költséget megfizetni.

8.3. Készpénzzel a helyszínen

Helyszínen való átvételkor készpénzzel is kiegyenlíthető a számla végösszege. Ezt a fizetési módot kell kiválasztani a
vásárlási folyamat közben. Ilyenkor nincs szállítási költsége a termékeknek.

9.  Átvételi lehetőség. Szállítás.

Többféle átvételi, szállítási feltétel közül választhat a Felhasználó.

9. 1. Futárszolgálat.

A csomagot, vagy a csomagokat a "Fama" futárszolgálattal szállítjuk ki, ha a Felhasználó házhozszállítással kéri a terméket. A futárszolgálat minden munkanapon (hétfőtől-péntekig) 8-17 óra között végzi a szállítást.
A megrendelés bármilyen címre kérhető kiszállításra, de mindenképpen jelezni kell, ha az átvétel nem minden időpontban lehetséges, vagy egyéb feltételhez kötött. (pl.: munkahelyre kéri, csak adott időpontban tartózkodik otthon, stb.) A futárszolgálat sms-ben vagy telefonon értesíti a Felhasználót a kiszállítás várható időpontjáról, de a honlapjukon található elérhetőségeken nyomon követhető a csomag.
A "Fama" futárszolgálat adatai:
Fáma First Kft.

E-mail: info@famafutar.hu

Székhely: 1194 Budapest, Viola u. 38.

Ügyfélszolgálat: 1183 Budapest, Akadály utca 15.
Ügyfélfogadási idő: H-P: 9:00 - 17:00
Csomaginformáció:
Telefonszám: +36 20/3473107
E-mail: info@famafutar.hu
A futárszolgálat kétszer próbálkozik a csomag kiszállításával, majd visszajuttatja a Szolgáltató részére, aki ezután újra felveszi a kapcsolatot a Felhasználóval.
A termék átvételekor a Felhasználó köteles megvizsgálni, hogy a termék sérülésmentes-e. Amennyiben sérülést tapasztal a csomagoláson, a terméken, a Felhasználó kérheti a futártól jegyzőkönyv felvételét.
Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a termék, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét, illetve cseréjét a Szolgáltató díjmentesen biztosítja.
. Amennyiben a szállítási költség a kapott tájékoztatás vagy a visszaigazoló e-mail alapján nem megfelelő, úgy elállhat a vásárlástól a Felhasználó.
A Szolgáltató - eltérő megállapodásának hiányában - a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de legkésőbb harminc napon belül köteles a fogyasztónak minősülő Felhasználó rendelkezésére bocsátani (kiszállítani) a terméket.
A Szolgáltató késedelme esetén a Felhasználó jogosult póthatáridőt kitűzni. Ha a Szolgáltató a póthatáridőn belül nem teljesít, a Felhasználó jogosult a szerződéstől elállni. A Felhasználó póthatáridő kitűzése nélkül akkor jogosult a szerződéstől elállni, ha a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta, vagy a szerződést a felek megállapodása szerint, vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben - és nem máskor - kellett volna teljesíteni.

9.2. Személyes átvétel

Lehetőség van a termék személyes átvételére is a Babadiszkont Bababoltban (1062. Budapest, Lehel út 1/b..). Előzetes egyeztetés után hétfőtől-péntekig a helyszínen (H-P 10-18 óráig), szombaton 10-17-ig átvehető itt a csomag. 
A termék átvételekor a Felhasználó köteles a terméket megvizsgálni, hogy sérülésmentes-e, illetve minden részét megkapta-e. Az átvételt követően észlelt sérülésért, amelyek nyilvánvalóan az átvétel után keletkeztek a Szolgáltató felelősséget nem vállal!

10. Elállási jog

10.1. Elállási jog gyakorlásának menete

Az ebben a pontban leírtak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban jelen pontban:  Fogyasztó).
Fogyasztó a szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet értelmében jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén

  1. terméknek,
  2. több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,
  3. több tételből, vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
  4. ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Fogyasztó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indoklás nélkül jogosult elállni.

Fogyasztó a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.
Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 2. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. Ebből a célból a Fogyasztó felhasználhatja a megrendelést visszaigazoló e-mailben található Szolgáltatóra vonatkozó elérhetőségek valamelyikét.
A Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a 14 naptári nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.
A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a 10. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
Mindkét esetben a Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.
Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak. 
Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az e-mail, illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató 2. pontban feltüntetett címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha a Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.
A termék a Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli, kivéve, ha a Szolgáltató vállalta e költségek viselését. Ha a szolgáltató azonban nem vállalja e költségek viselését, a szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.
Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek azért merültek fel, hogy a Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal megegyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
A Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. A Szolgáltató tehát követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés, illetve ésszerű költségeinek - ha szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés teljesítését a Fogyasztó kifejezett kérésére a határidő lejárta előtt megkezdte és gyakorolja felmondási jogát - megtérítését.

10.2 A fogyasztót mely esetekben nem illeti meg az elállási jog

  • Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Felhasználó személyére szabtak.
  • Romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében.
  • Olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza. (pl. cumi, kozmetikumok, étrend-kiegészítők). Ez esetben, azonban, ha a csomagolást, a védőfóliát még nem bontotta fel, vagyis a terméket még nem vette használatba, úgy visszaküldhető a termék.

 

11. Szavatosság

11.1. Kellékszavatosság

A Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezéseinek megfelelően.
Fogyasztói szerződés esetén a Fogyasztónak minősülő Felhasználó az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadásának időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a Felhasználó érvényesíteni már nem tudja.
Nem a Fogyasztóval kötött szerződés esetén a Felhasználó az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
A Felhasználó - választása szerint - az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen, vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást, vagy a kicserélést a Felhasználó nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát a vállalkozás költségére a Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.
A választott kellékszavatossági jogáról a Felhasználó egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
A Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő (2) hónapon belül közölni.
A Felhasználó közvetlenül a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A teljesítést (vagyis a kiszállítást, átvételt) követő hat hónapon belül felismert hiba esetén vélelmezni kell, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem a hiba jellegével, vagy a termék természetével összeegyeztethetetlen. A Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Felhasználó részére történő átadást követően keletkezett. Ennek alapján a Szolgáltató nem köteles a Felhasználó kifogásának helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a hiba oka, a termék nem rendeltetésszerű használatának következménye. A teljesítést követő hat hónap elteltével azonban a bizonyítási teher megfordul, vagyis vita esetén a Felhasználónak kell bizonyítania, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt.

11.2. Termékszavatosság.

Termékszavatosság kizárólag ingó dolog (termék) hibája esetén merülhet fel. Ez esetben a Fogyasztónak minősülő a Felhasználó - választása szerint - a 11.1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Termékszavatossági igényként a Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását, vagy kicserélését kérheti.
A termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét a Felhasználó a termék gyártója általi forgalomba hozatalától számított két (2) éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
A Felhasználó a termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.
A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Felhasználónak kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Felhasználó a gyártóval szemben érvényesítheti.

11.3. Jótállás

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállással kapcsolatban az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet tartalmaz előírásokat. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.
A kormányrendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkek tekintetében a kötelező jótállás 1 (egy) év, melynek kezdő időpontja a termék Fogyasztónak történő átadásának a napja, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja.
A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
A jótállási jogokat kizárólag a fogyasztónak minősülő Felhasználó érvényesíthet.
Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Felhasználó részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát

  • szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a Szolgáltató, vagy annak megbízottja végezte el, illetve, ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)
  • rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
  • helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
  • elemi kár, természeti csapás okozta.

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a Felhasználó:

  • elsősorban - választása szerint - kijavítást, vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a Felhasználónak okozott érdeksérelmet.
  • ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Felhasználó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a Felhasználónak a kijavításhoz, vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a Felhasználó - választása szerint - a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja, vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Ha a Felhasználó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
A kijavítást vagy kicserélést - a termék tulajdonságaira és a Felhasználó által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a Felhasználó érdekeit kímélve kell elvégezni. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást, vagy kicserélést legfeljebb 15 (tizenöt) napon belül elvégezze.
A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Felhasználó a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.
A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik.
Felhasználót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül Felhasználót a jótállásból fakadó jogok a 11.1. és a 11.2.  pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
A jótállás tehát nem érinti a Felhasználó jogszabályból eredő - így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési - jogainak érvényesítését.
Ha a felek között jogvita alakul ki, melyet békés úton rendezni nem tudnak, a Felhasználó Békéltető testületi eljárást kezdeményezhet, 12. pontban feltüntetett információk alapján.

11.4. Szavatossági, jótállási igények érvényesítése

A szavatossági igényeit a Felhasználó az alábbi elérhetőségeken érvényesítheti:
Név: Lajos Zoltán (Babadiszkont).
Levelezési cím: 1215. Budapest, Katona József u. 13-15 "C" 1/6.
Telefonszám: +36-1-239-28-83
E-mail cím: lajoszoltan@babadiszkont.hu

12. Jogérvényesítési  lehetőségek.

12.1. Panaszügyintézés helye, ideje, módja

A Felhasználó a termékkel, vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
Név: Lajos Zoltán (Babadiszkont).
Levelezési cím: 1215. Budapest, Katona József u. 13-15 "C" 1/6.
Telefonszám: +36-1-239-28-83
E-mail cím: webaruhaz@babadiszkont.hu
A Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet - melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt - vesz fel.
A Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt (üzlethelyiségben) szóbeli panasz esetén helyben a Felhasználónak szükséges átadni, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni.
A Szolgáltató a telefonon, vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Felhasználónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.
A Szolgáltató minden egyéb esetben az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.
A telefonon, vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt a Szolgáltató egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését.
A Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja.
A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Felhasználót.

12.2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek.

Amennyiben a Szolgáltató és a Felhasználó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, a fogyasztónak minősülő Felhasználó, a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat és kezdeményezheti a Testület eljárását, illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes Békéltető Testülethez is, továbbá a következő jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva Felhasználó számára:

  • Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál

Amennyiben a Felhasználó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.
Szolgáltató területileg illetékes fogyasztóvédelmi hatóság elérhetősége:
Budapest Főváros Kormányhivatala
Műszaki, Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 1052 Budapest, Városház u. 7.
Postacím: 1364 Budapest, Pf.: 144.
Telefonszám: +36-1 450-2598
E-mail: fogyved_kmf_budapest@bfkh.gov.hu
Területi hatóságok listája:  http://fogyasztovedelem.kormany.hu/teruleti

Online adásvételi szerződéssel összefüggő fogyasztói jogvita esetén lehetőség van arra, hogy a fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó, akár határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan rendezni tudják a fenti linken keresztül elérhető online platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján.
Ehhez nem kell mást tenni, minthogy a fenti linken elérhető online platformon a fogyasztó beregisztrál, kitölt egy kérelmet hiánytalanul, majd elektronikusan beküldi a Békéltető Testület részére a platformon keresztül. Így a fogyasztók, a távolságok ellenére egyszerűen tudják érvényesíteni jogaikat.

  • Békéltető testület eljárásának kezdeményezése

Békéltető Testületek elérhetősége: http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
Amennyiben Szolgáltató a Felhasználó panaszát elutasítja, úgy a Felhasználó jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a Felhasználó a Szolgáltatóval közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a Szolgáltató és a Felhasználó között.
A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani.
Szolgáltató székhelye szerint illetékes Testület a Budapesti Békéltető Testület.
Budapesti Békéltető Testület elérhetőségei:

  • Székhelye: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
  • Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
  • E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
  • Fax: 06 (1) 488 21 86
  • Telefon: 06 (1) 488 21 31

A Szolgáltatót a békéltető testületi eljárás során együttműködési kötelezettség terheli.
Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

  • Bírósági eljárás kezdeményezése.

Felhasználó jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 1952. évi III. rendelkezései szerint.

Egyéb
a.). ÁSZF, árak módosítása

A Szolgáltató jelen ÁSZFet, a honlapon forgalmazott termékek árait és egyéb feltüntetett árakat nem visszamenőleges hatállyal bármikor jogosult módosítani, a módosítás a honlapon történő közzétételt követően lép életbe, és csak az életbe lépést követő tranzakciókra érvényes.

b.) Technikai korlátok

A honlapon történő vásárlás feltételezi a Felhasználó részéről az Internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra. A Szolgáltatót nem terheli semmilyen felelősség, ha bármilyen működési hiba észlelhető az internetes hálózatban, ami megakadályozza a honlap működését és a vásárlást.

 

A honlapon a Vásárlói tájékoztató/Adatvédelmi nyilatkozat kell megtekinteni.

 

Budapest 2018. 05. 25.